Monitoring wizyjny w szkołach, przedszkolach i żłobkach

Kamery przemysłowe i monitoring wizyjny w szkołach, przedszkolach, żłobkach i placówkach oświatowych pozwalają na zminimalizowanie zagrożeń oraz zapobieganie przemocy i aktom wandalizmu, jest to niezwykle skuteczny sposób na poprawienie warunków w jakich uczę się dzieci. Od placówek oświatowo-opiekuńczych musimy wymagać bezpieczeństwa oraz zapewnienia przyjaznego środowiska do nauki i rozwoju naszych pociech - kamery monitorujące zdarzenia wewnątrz szkolnych murów oraz na terenie boisk i terenów najbliższych pomagają skutecznie realizować oczekiwania zarówno dyrektorów jak i rodziców.

Przed rozpowszechnieniem stosowania kamer do rejestrowania wydarzeń w szkołach mogliśmy obserwować wiele kontrowersji na w zakresie etyki praktyk monitoringu, jednak obecnie liczba zwolenników umieszczania instalacji telewizji przemysłowej w placówkach oświatowych znacząco wzrosła przerastając ilością grupę oponentów i zadeklarowanych przeciwników. Ze statystyk policyjnych oraz doświadczeń i relacji dyrektorów szkół jasno wynika pozytywna ocena systemów monitoringu wizyjnego jako sposobu utrzymania porządku w miejscu gdzie nasze dzieci spędzają większą część dnia w przeciągu tygodnia. Oprócz zapobiegania, zarejestrowane obrazy z kamer pozwalają wytropić oraz udowodnić wszelkiego rodzaju działania szkodliwe i negatywnie wpływające na uczniów i nauczycieli. Szerzące się problemy narkomanii i rozpowszechniania substancji zakazanych w szkołach, a także wybryki wandali, niszczenie mienia lub przemoc są wystarczającym uzasadnieniem konieczności i przydatności zastosowania kamer śledzących wnętrze i najbliższe otoczenie omawianych placówek.

Kamery w szkole pomogą uczniom i nauczycielom

Zastosowanie kamer monitoringu  w szkołach należy rozważać nie tylko jako środka jednostronnie skierowanego ze strony nauczycieli w kierunku uczniów ale również należy wziąć pod uwagę, że monitorowani pracownicy szkół będą mieli świadomość konieczności utrzymania profesjonalnej postawy w nawet najbardziej odbiegających od standardu i rutyny zdarzeń. Wszelkie incydenty związane z wystąpieniem agresji skierowanej od uczniów na rówieśników oraz od uczniów na wychowawców zostaną szybko wyryte i mogą być wyeliminowane dzięki szybkim i zweryfikowanym wyciągnięciem konsekwencji w stosunku do sprawców zajścia. Można tu również wspomnieć rzadkie jednak bardzo możliwe nadużycia ze strony nauczycieli, którzy w swojej pracy są narażeni na ogromne ilości stresu. Obraz zarejestrowany przez kamery stanowi tu wystarczającego i wiarygodnego świadka. Z tego punktu widzenia, dzięki wpływowi kamer monitoringu środowisko normujące postawy oraz zachowania daje większy komfort i poczucie bezpieczeństwa, przekładając się na jakość szkolenia i procesu wychowawczego.

Niezbędne elementy monitoringu w szkole

Rozważając przykładowy system monitoringu wizyjnego, który nadawał by się do zastosowania w szkole lub monitoringu  w przedszkolu należy założyć konieczność zastosowania kamer przemysłowych, zarówno kamer wandalo-odpornych (kamer kopułkowych) wewnętrznych oraz kamer zewnętrznych, a także kamer obrotowych PTZ, które umożliwiają sterowanie za pomocą zdalnego manipulatora. Bardzo dobrym wyjściem będzie użycie w miejscach szczególnie wymagających nadzoru oraz śledzenia szczegółów kamer wysokiej jakości z przetwornikiem megapikselowym. Do zapisu i archiwizacji rejestrowanego obrazu należy wykorzystać cyfrowy rejestrator DVR lub rejestrator sieciowy NVR w przypadku jeśli stosujemy monitoring oparty o sieci teleinformatyczne IP. Nie należy zapomnieć o monitorach, które zapewnią stały podgląd obserwowanych stref i pozwolą na bieżąco reagować na zdarzenia wymagające interwencji nauczycieli lub nawet służb porządkowych.


W idealnych warunkach podstawowym kryterium stanowiącym o rodzaju i rozmieszczeniu użytych kamer oraz dodatkowych akcesoriów była by topologia i priorytety istotności poszczególnych obszarów składających się na budynek szkolny. Jednak zazwyczaj podstawowym kryterium przy wycenie systemu monitoringu decyduje w pierwszej kolejności budżet, który to jest adaptowany przez projektanta monitoringu do wymogów jakie stawia układ oraz charakter poszczególnych pomieszczeń i terenów, mających znaleźć się pod czujnym okiem kamer. Warto zatem przygotowując się do wysłania zapytania o ofertę, spisać podstawowe priorytety i wymagania jakie są stawianie instalacji monitorującej szkołę lub przedszkole i takie przekazać sprzedawcy.


Więcej informacji na temat możliwości znajdziesz w tekście Monitoring wizyjny w szkołach i placówkach oświatowych, w razie pytań zapraszamy do kontaktu, nasi sprzedawcy służą informacją w godzinach pracy sklepu. Zapraszamy do kontaktu!


Data publikacji: 2011-09-14
Zapisz się do newslettera
Nie rozsyłamy spamu!
Tylko interesujące nowości i promocje
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na podany adres e-mail o nowościach, promocjach i innych usługach oferowanych przez Alarm-Tech Systemy Zabezpieczeń z siedzibą w Krakowie ul Mogilska 104. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, klikając w odpowiedni link na końcu wiadomości e-mail lub w Panelu Klienta. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności.