Ważna informacja
Od wielu lat firma SATEL dodaje do swoich urządzeń kartę gwarancyjną, która stanowi dokument identyfikacyjny uprawniający do skorzystania z gwarancji producenckiej. Nasi Klienci, w tym dystrybutorzy indywidualnie podchodzili do tej pory do tego obowiązku, natomiast SATEL weryfikacje prowadził w przypadku braku dokumentu na podstawie daty sprzedaży urządzenia.
Od dnia 25.12.2014 roku konsument (osoba fizyczna) otrzymał od ustawodawcy dalece idące przywileje ułatwiające mu reklamowanie zakupionego urządzenia. Niestety nie poprzestano wyłącznie na przywilejach, wprowadzono również obostrzenia do spełnienia. SATEL w celu dostosowania się do nowych przepisów postanowił zmienić treść kart gwarancyjnych oraz zmienił podejście w ramach obsługi zleceń serwisowych. Warunkiem skutecznej ochrony Dystrybutora oraz Producenta przed nadużyciami jest prawidłowo wypełniona i przesłana przy zgłoszeniach serwisowych karta gwarancyjna lub dokument zakupowy zawierający numer indentyfikacyjny produktu (MNI).
Z początkiem 2015 r. wprowadziliśmy półroczny okres przejściowy, aby mieli Państwo czas i możliwość poinformować Klientów o zmianach. Od czerwca 2015 weszły w życie nasze ustalenia wynikające z zapisów umowy. Prosimy, aby Państwo pamiętali, iż „Podstawowym dokumentem określającym Ogólne Warunki Gwarancji jest Karta Gwarancyjna dołączana do PRODUKTU. AUTORYZOWANY DYSTRYBUTOR wydaje Klientowi wraz z PRODUKTEM Kartę Gwarancyjną oraz sprawdza zgodność znajdujących się na PRODUKCIE oznaczeń z danymi zawartymi w Karcie Gwarancyjnej. Dla PRODUKTU do którego nie jest dołączana Karta Gwarancyjna okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży danego PRODUKTU...."(ZAŁĄCZNIK „D” DO UMOWY RAMOWEJ Zasady realizacji zleceń serwisowych punkt 4).
W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt mailowy na adres dariusz.frackowiak@satel.pl