Jak zresetować hasło w urządzeniach sieciowych Hikvision?

Resetowanie hasła w urządzeniach sieciowych Hikvision jest kluczowym procesem, który umożliwia odzyskanie dostępu do kamer i rejestratorów, gdy użytkownik zapomniał hasła. Reset hasła, choć może wydawać się skomplikowany, dzięki aplikacji SADP Tool proces ten staje się prosty, szybki i intuicyjny. W tym artykule dowiesz się, jak zresetować hasło w kamerach IP, rejestratorach oraz innych urządzeniach sieciowych Hikvision. Dzięki naszym wskazówkom ustawienie nowego hasła stanie się proste i pozwoli zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa systemu monitoringu. Polecamy także zapoznać się z naszym konfiguratorem resetowania hasła.

Pobierz instrukcję w formie pliku PDF Konfigurator resetowania hasła

Od czego zacząć?

Resetowanie hasła w urządzeniach marki Hikvision można przeprowadzić za pomocą aplikacji SADP Tool. Aplikacja ta może zostać użyta także, aby odpiąć urządzenie powiązane z kontem Hik-Connect, do którego nie mamy już dostępu. Jeżeli nie posiadamy aplikacji, konieczne będzie pobranie jej najnowszej wersji. Zalecamy to zrobić z oficjalnej strony producenta lub portalu technicznego.


Reset hasła za pomocą SADP Tool

Podłączamy się do sieci lokalnej, w której znajduje się urządzenie, a następnie instalujemy i uruchamiamy aplikację SADP Tool. Z listy urządzeń wybieramy to, dla którego chcemy zresetować hasło i klikamy przycisk Forgot Password znajdujący się w prawym dolnym rogu programu.

Resetowanie hasła za pomocą narzędzia SADP Tool
Resetowanie hasła za pomocą narzędzia SADP Tool

Wówczas na ekranie zobaczymy jedno z trzech okienek - zależnie od metody resetowania hasła dla konkretnego urządzenia Hikvision. W zależności od wersji oprogramowania urządzenia, przywracanie hasła odbywa się nieco inaczej dla każdej z trzech metod:

1. Kod QR / plik XML 

Przejdź do instrukcji ⤵

2. Plik kodowania 

Przejdź do instrukcji ⤵

3. Security Code 

Przejdź do instrukcji ⤵

Sposób 1: Kod QR / plik XML

Metoda ta dotyczy większości urządzeń sieciowych Hikvision. Jeżeli wyświetlił się monit generowania i eksportowania kodu QR / pliku XML, wtedy resetowanie hasła realizowane jest w oparciu o wygenerowany kod QR lub plik XML (kod QR i plik XML zawierają te same informacje).

Krok 1a.

Klikamy Generate QR Code, aby wygenerować kod QR - pojawi się z prawej strony okienka. Następnie klikamy Export QR Code, by pojawiło się okno wyboru miejsca zapisu kodu QR w formie pliku z rozszerzeniem .png. Zostanie mu nadana nazwa odpowiadająca numerowi seryjnemu urządzenia.

Plik ten należy wysłać do dystrybutora, u którego dane urządzenia zostało zakupione.

W przypadku urządzeń sprzedawanych przez ALARM-TECH SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ / sklep NAPAD.PL, prosimy skorzystać z naszego konfiguratora dostępnego pod tym linkiem. Prosimy o zastosowanie się do znajdującej się tam instrukcji. Wsparcie techniczne w odpowiedzi prześle plik z rozszerzeniem .xml, którego nazwa będzie zawierała numer seryjny. W celu ustawienia nowego hasła musimy go zaimportować w programie SADP Tool, o czym więcej w kroku 2 (przeskocz ⤵).

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - generowanie kodu QR
Generowanie kodu QR
Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - eksportowanie kodu QR
Eksportowanie kodu QR
Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - wygenerowany kod QR z numerem seryjnym urządzenia
Wygenerowany plik z kodem QR

Krok 1b.

Alternatywnie, aplikacja SADP Tool umożliwia nam reset hasła z pominięciem kodu QR i pozwala od razu wygenerować plik XML. Aby tego dokonać, należy kliknąć na przycisk Export device feature code file, a następnie wybrać folder zapisu pliku. Przy poprawnym eksporcie zobaczymy stosowny komunikat. Wyeksportowany plik zostanie zapisany w rozszerzeniu .xml i zostanie mu nadana nazwa zawierająca nazwę urządzenia, datę eksportu i skrócony numer seryjny.

W tym przypadku również wyeksportowany plik należy wysłać do dystrybutora, u którego dane urządzenia zostało zakupione.

W przypadku urządzeń sprzedawanych przez ALARM-TECH SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ / sklep NAPAD.PL, prosimy skorzystać z naszego konfiguratora dostępnego pod tym linkiem. Prosimy o zastosowanie się do znajdującej się tam instrukcji. Wsparcie techniczne w odpowiedzi prześle plik z rozszerzeniem .xml, którego nazwa będzie zawierała numer seryjny. By zmienić hasło, plik ten należy zaimportować w programie SADP Tool, o czym więcej w następnym kroku.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - eksportowanie pliku XML
Eksportowanie pliku XML
Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - komunikat o udanym eksporcie pliku XML
Komunikat o udanym eksporcie pliku XML
Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - wyeksportowany plik XML
Wyeksportowany plik XML

Krok 2.

Przełączamy metodę („Files method”) na Import File. Następnie klikamy ikonkę i wskazujemy otrzymany plik. W polu New Password wpisujemy nowe hasło i powtarzamy je w polu Confirm Password w celu potwierdzenia.

Nowe hasło powinno składać się z: dziewięciu znaków - w tym małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych. System oceny haseł działa na zasadzie czteropoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła. Jego kolor informuje użytkownika o poziomie bezpieczeństwa hasła w następujący sposób:

  • Zielony – hasło jest bardzo silne i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
  • Żółty – hasło jest średniej jakości, może być używane, ale zaleca się jego wzmocnienie.
  • Czerwony – hasło jest słabe i narażone na szybkie złamanie, użytkownik powinien je poprawić.
  • Brak koloru – hasło jest zbyt słabe i system go nie akceptuje.

Potwierdzamy operacje przyciskiem Confirm w dolnej części okienka.

Jeżeli chcemy zresetować hasła w kamerach podłączonych (status „online”) do rejestratora NVR, w którym aktualnie restartujemy hasło, należy zaznaczyć opcję Reset IPC. Wtedy hasła w kamerach zostaną ustawione na te same, co hasło rejestratora.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - ekran instrukcji importowania pliku w programie SADP Tool
Importowanie pliku XML

Sposób 2: Plik kodowania

Gdy naszym oczom ukazał się monit o wczytaniu pliku XML, wtedy restart hasła polega na wygenerowaniu takiego pliku. W tym celu klikamy Export i zapisujemy plik na dysku. Jeśli urządzenie zostało zakupione u ALARM-TECH SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ / sklep NAPAD.PL możemy skorzystać z naszego konfiguratora dostępnego pod tym linkiem. W przypadku urządzeń zakupionych w innym miejscu, należy skontaktować się z dystrybutorem, u którego dane urządzenia zostało zakupione.

W wiadomości zwrotnej otrzymamy plik deszyfrujący, który importujemy do aplikacji (należy pamiętać, że przesłany plik deszyfrujący działa tylko 48 godzin). Dalej podajemy nowe hasło do kamery/rejestratora i zatwierdzamy klikając Confirm.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - eksport pliku XML
Eksportowanie pliku XML
Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - wybieranie pliku deszyfrującego
Importowanie pliku deszyfrującego

Sposób 3: Security Code

Krok 1.

W przypadku urządzeń ze starszymi wersjami oprogramowania, możemy zobaczyć okno proszące o wpisanie Security Code. By zresetować hasło w ten sposób, musimy przesłać informacje o „Start Time” oraz „Device Serial No.” do wsparcia technicznego. Możemy to zrobić poprzez nasz konfigurator dostępny pod tym linkiem - jeśli dotyczy urządzeń sprzedawanych przez ALARM-TECH SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ / sklep NAPAD.PL. W innym wypadku należy skontaktować się z dystrybutorem, u którego dane urządzenia zostało zakupione.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - informacje o urządzeniu
Informacje o urządzeniu HIKVISION

Krok 2.

W wiadomości zwrotnej wsparcie techniczne przekaże kody do resetowania hasła. Wówczas należy wybrać ten kod, który odpowiada aktualnej dacie.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - wygenerowane kody
Przykładowe wygenerowane kody

Krok 3.

Wprowadzamy kod w wyświetlonym okienku i potwierdzamy przyciskiem Confirm. W ten sposób przywrócimy domyślne hasło jakim jest „12345”.

Resetowania hasła w urządzeniach HIKVISION - wprowadzanie wygenerowanego Security Code
Wprowadzanie wygenerowanego Security Code

Rozwiązywanie problemów

Jeżeli podczas resetowania hasła w urządzeniu sieciowym Hikvision napotkano jakiekolwiek błędy, zalecamy zapoznanie się z poniższymi wskazówkami i sugestiami:

  • Sprawdź połączenie sieciowe

    Upewnij się, że komputer oraz resetowane urządzenie znajdują się w tej samej sieci lokalnej oraz w tej samej klasie adresowej.

  • Problemy z wykrywaniem urządzeń

    Jeśli aplikacja SADP Tool nie odnajduje żadnego urządzenia, pomimo podłączonego komputera do sieci lokalnej, należy spróbować wyłączyć program antywirusowy lub inne zapory sieciowe na czas operacji zmiany hasła. Ponadto zalecamy dezaktywację nieużywanych z rejestratorem kart sieciowych w komputerze, gdyż mogą zakłócać połączenie z rejestratorem.

  • Restartowanie urządzeń

    Zalecamy ponowne uruchomienie rejestratora, jeżeli nie mamy pewności kiedy był on ostatnio restartowany. Następnie ponownie uruchomić również aplikację SADP Tool. Dopiero po tych krokach można generować i wysyłać pliki do wsparcia.

  • Zasady dotyczące restartu

    Należy pamiętać. by nie restartować urządzenia podczas rozpoczętego już procesu resetowania hasła. Każde ponowne uruchomienie wiąże się z koniecznością ponownego wygenerowania kodu / pliku.

  • Uprawnienia administratora

    Program SADP Tool warto uruchamiać z uprawnieniami administratora. W innym wypadku aplikacja może nie wykrywać pliku przy próbie importowania.

Uruchomienie programu SADP Tool jako administrator
Uruchomienie aplikacji SADP Tool z uprawnieniami administratora

Jeżeli powyższe wskazówki nie pomogły rozwiązać problemu, zachęcamy do kontaktu - nasz zespół służy pomocą! Można to zrobić poprzez wysłanie wiadomości e-mail na reset@napad.pl. Ewentualnie można skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt. Znajdują się tam także numery do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z naszym wsparciem technicznym, który zrobi wszystko co w ich mocy by szybko rozwiązać napotkany problem.

Data publikacji: 2025-01-31
Zapisz się do newslettera
Nie rozsyłamy spamu!
Tylko interesujące nowości i promocje
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na podany adres e-mail o nowościach, promocjach i innych usługach oferowanych przez Alarm-Tech Systemy Zabezpieczeń z siedzibą w Krakowie ul Mogilska 104. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, klikając w odpowiedni link na końcu wiadomości e-mail lub w Panelu Klienta. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.