Jak zresetować hasło w rejestratorach NVR i HDR marki IPOX?

Resetowanie hasła w rejestratorach IPOX

Rejestratory IPOX należące do serii NVR oraz HDR umożliwiają użytkownikowi zresetowanie hasła dla konta admin. Konto to jest najważniejsze ze względu na jego hierarchię w systemie. Procedura resetowania hasła administratora jest kluczowa w przypadku jego utraty, umożliwiając ponowne uzyskanie dostępu do pełnej funkcjonalności rejestratora. Istnieje kilka metod odzyskiwania hasła. W poniższej instrukcji tłumaczymy krok po kroku jak odzyskać hasło na wszystkie możliwe sposoby. Polecamy także zapoznać się z naszym konfiguratorem resetowania hasła.

Pobierz instrukcję w formie pliku PDF Konfigurator resetowania hasła

IPOX - Menu rejestratora
Ilustracja 1: Menu rejestratorów IPOX

Gdy wpiszemy złe hasło w rejestratorze IPOX, otrzymujemy komunikat o błędnych danych logowania. Użytkownik ma 5 prób na podanie poprawnych danych. Kolejna nieudana próba sprawi, że zobaczymy komunikat o blokadzie użytkownika. Nie należy się jednak obawiać, gdyż jest to stan tymczasowy - po upływie 5 minut ponownie otrzymamy możliwość zalogowania się. Istnieje szybszy sposób na odblokowanie dostępu, mianowicie restart urządzenia spowodowany odcięciem dopływu prądu – należy jednak pamiętać, iż czynność ta nie jest zalecana, gdyż ma zły wpływ na działanie dysku zamontowanego w urządzeniu.

IPOX - Komunikat o nieudanym logowaniu
Ilustracja 2: Komunikat przy niepoprawnym logowaniu

Jak zresetować hasło w rejestratorze IPOX?

By zresetować hasło w rejestratorze IPOX mamy do dyspozycji trzy sposoby:

1. Dynamicznie generowane hasło

Sposób polega na wprowadzeniu dynamicznie generowanego hasła, które otrzymamy od wsparcia technicznego. Hasło to jest generowane w oparciu o informacje z tabliczki znamionowej rejestratora, oraz danych wyświetlonych w interfejsie.

Przejdź do instrukcji ⤵

2. Pytanie pomocnicze

Ta metoda dostępna jest tylko wtedy, gdy pytanie pomocnicze zostało ustalone przy konfiguracji systemu. Jeżeli nie - reset hasła można przeprowadzić wyłącznie pierwszym sposobem.

Przejdź do instrukcji ⤵

3. Adres e-mail

Dotyczy tylko rejestratorów NVR z wersją oprogramowania 1.4.11 i tylko, gdy adres e-mail został zdefiniowany podczas konfiguracji systemu (nie można go wprowadzić podczas resetowania hasła). Metoda ta występuje także w wariancie dla interfejsu przeglądarkowego rejestratora.

Przejdź do instrukcji ⤵
 

Sposób 1: Dynamicznie generowane hasło

Resetowanie hasła w rejestratorze IPOX tą metodą wymaga uzyskania dynamicznego hasła od wsparcia technicznego. Hasło to generowane jest na podstawie informacji o modelu z tabliczki znamionowej urządzenia, która znajduje się u jego spodu, oraz danych z interfejsu lokalnego rejestratora, z menu odzyskiwania hasła (model, adres MAC, bieżący czas).

Krok 1.

Odczytaj i zapisz informacje z tabliczki znamionowej zawierającą oznaczenie modelu urządzenia. Znajduje się ona na spodzie rejestratora. Możesz zrobić zdjęcie tej naklejki telefonem. W prezentowanym przykładzie model rejestratora to PX-NVR1682H.

Tabliczka znamionowa rejestratora
Ilustracja 3: Tabliczka znamionowa rejestratora

Krok 2.

W interfejsie rejestratora uruchom panel logowania. Przejdź do menu resetu hasła klikając Odzyskaj hasło. Przycisk ten jest widoczny tylko dla użytkownika admin.

Jak odzyskać hasło w rejestratorze IPOX
Ilustracja 4: "Odzyskaj hasło" w panelu logowania

Krok 3.

Kliknij przycisk Dynamiczne hasło. Wyświetlone informacje należy przekazać do wsparcia technicznego korzystając z naszego konfiguratora dostępnego pod tym linkiem. Prosimy postępować zgodnie z zawartymi tam instrukcjami. W wiadomości zwrotnej od serwisu otrzymasz kod, który będzie potrzebny w kolejnym kroku.

Dynamicznie generowane hasło w rejestratorze IPOX
Ilustracja 5: Dynamicznie generowane hasło

Krok 4.

Otrzymany od wsparcia technicznego kod należy wpisać w puste pole „Dynamiczne hasło”. Wpisując go należy zwrócić uwagę na wielkość znaków, gdyż ma ona znaczenie.

Wpisywanie uzyskanego kodu w celu resetowania hasła
Ilustracja 6: Wpisywanie otrzymanego kodu

Krok 5.

Jeżeli dynamiczny kod został poprawnie wprowadzony, wyświetlone zostanie okno, w którym możesz wpisać nowe hasło do konta admin. System oceny haseł działa na zasadzie czteropoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła. Zalecamy użycie hasła składającego się z od 8 do 16 znaków. Można użyć liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Po wpisaniu hasła zatwierdź przyciskiem OK. Od tej pory możesz logować się do rejestratora nowym hasłem.

Wprowadzanie nowego hasła do rejestratora IPOX
Ilustracja 7: Wprowadzanie nowego hasła

Możliwe błędy

Jeśli popełnisz błąd przy wprowadzaniu hasła, zobaczysz stosowny komunikat błędu. Wtedy musisz rozpocząć proces resetowania hasła od nowa. Dzieje się tak, ponieważ okno zostało odświeżone, więc wymagany jest nowy kod dynamiczny (z uwagi na inny bieżący czas, na podstawie którego jest on generowany).

Komunikat o nieprawidłowym haśle w rejestratorze IPOX
Ilustracja 8: Komunikat o niepoprawnym haśle
 

Sposób 2: Pytanie pomocniczne

Krok 1.

Na panelu logowania kliknij przycisk Odzyskaj hasło.

Jak odzyskać hasło w rejestratorze IPOX
Ilustracja 9: „Odzyskaj hasło” w panelu logowania

Krok 2.

Wyświetli się okno z pytaniem pomocniczym. Należy kliknąć strzałkę w dół () by rozwinąć listę wszystkich dostępnych pytań. Spośród nich wybierz to, które zostało ustawione podczas konfiguracji urządzenia.

Reset hasła w rejestratorze IPOX - wybór pytania pomocniczego
Ilustracja 10: Wybór pytania pomocniczego

Krok 3.

Jeżeli odpowiedź na wybrane pytanie będzie się zgadzała z tym wprowadzonym przy konfiguracji, zobaczysz okno, w którym należy wpisać nowe hasło do konta admin. System oceny haseł działa na zasadzie czteropoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła. Zalecamy użycie hasła składającego się z od 8 do 16 znaków. Można użyć liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Po wpisaniu hasła zatwierdź przyciskiem OK. Od tej pory możesz logować się do rejestratora nowym hasłem.

Wprowadzanie nowego hasła do rejestratora IPOX
Ilustracja 11: Wprowadzanie nowego hasła
 

Sposób 3: Adres e-mail

Krok 1.

Na panelu logowania kliknij przycisk Odzyskaj hasło.

Jak odzyskać hasło w rejestratorze IPOX
Ilustracja 12: „Odzyskaj hasło” w panelu logowania

Krok 2.

Wybierz opcję Resetowanie hasła za pośrednictwem poczty e-mail (Ilustracja 13). Następnie należy zaakceptować oświadczenie o zachowaniu prywatności (Ilustracja 14) poprzez kliknięcie przycisku OK.

Resetowanie hasła w rejestratorze IPOX poprzez adres e-mail
Ilustracja 13: Resetowanie hasła za pomocą adresu e-mail
Oświadczenie o zachowaniu prywatności
Ilustracja 14: Oświadczenie o zachowaniu prywatności

Krok 3.

W polu „E-mail” wprowadź adres e-mail, który został zdefiniowany przy konfiguracji rejestratora. Ewentualna niezgodność uniemożliwi reset hasła. Następnie kliknij przycisk Uzyskaj (Ilustracja 15).

Po chwili na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym (Ilustracja 16). Wprowadź go w polu „Kod weryfikacyjny” i zatwierdź przyciskiem OK (Ilustracja 17).

Uzyskaj kod weryfikacyjny w celu zresetowania hasła
Ilustracja 15: Panel kodu weryfikacyjnego
Otrzymany kod weryfikacyjny na podanej skrzynce e-mail
Ilustracja 16: Otrzymany kod weryfikacyjny
Wpisany kod weryfikacyjny w celu zresetowania hasła
Ilustracja 17: Wpisany kod weryfikacyjny

Krok 4.

Jeśli poprawnie podano kod weryfikacyjny, zobaczysz okno, w którym należy wpisać nowe hasło do konta admin. System oceny haseł działa na zasadzie czteropoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła. Zalecamy użycie hasła składającego się z od 8 do 16 znaków. Można użyć liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Po wpisaniu hasła zatwierdź przyciskiem OK. Od tej pory możesz logować się do rejestratora nowym hasłem.

Wprowadzanie nowego hasła do rejestratora IPOX
Ilustracja 18: Wprowadzanie nowego hasła

Możliwe błędy

Jeżeli w opcji resetowania hasła za pomocą poczty e-mail otrzymujesz błąd „Brak informacji o adresie e-mail(Ilustracja 19), musisz użyć innej metody do zresetowania hasła, gdyż w czasie konfiguracji rejestratora adres e-mail nie został zdefiniowany.

Natomiast błąd „Nie udało się wysłać wiadomości e-mail(Ilustracja 18) występuje, gdy rejestrator nie ma dostępu do internetu, lub jego ustawienia sieciowe takiego dostępu nie umożliwiają. W takim wypadku użyj innej metody resetu.

Komunikat o braku informacji o adresie e-mail
Ilustracja 19: Błąd „Brak informacji o adresie e-mail”
Komunikat o nieudanym wysłaniu wiadomości e-mail
Ilustracja 20: Błąd: „Nie udało się wysłać wiadomości”
 

Sposób 3.1: Adres e-mail (w interfejsie przeglądarkowym rejestratora)

Krok 1.

Uruchom panel sieciowy rejestratora i kliknij przycisk Zapomniałeś(aś) hasła? (Ilustracja 21). Następnie zaakceptuj oświadczenie o prywatności klikając przycisk OK (Ilustracja 22).

Możesz użyć programu IPOX PRO Manager, aby wyszukać urządzenie w swojej sieci. Program ten można pobrać z naszej strony.

Reset hasła w interfejsie przeglądarkowym rejestratora
Ilustracja 21: Reset hasła w interfejsie przeglądarkowym rejestratora
Oświadczenie o zachowaniu prywatności - reset przez interfejs przeglądarkowy rejestratora
Ilustracja 22: Oświadczenie o zachowaniu prywatności

Krok 2.

W polu „E-mail” wprowadź adres e-mail, który został zdefiniowany przy konfiguracji rejestratora. Ewentualna niezgodność uniemożliwi reset hasła. Następnie kliknij przycisk Uzyskaj (Ilustracja 23).

Po chwili na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym (Ilustracja 24). Wprowadź go w polu „Kod weryfikacyjny” i zatwierdź przyciskiem OK (Ilustracja 25).

Uzyskaj kod weryfikacyjny w celu zresetowania hasła
Ilustracja 23: Panel kodu weryfikacyjnego
Otrzymany kod weryfikacyjny na podanej skrzynce e-mail
Ilustracja 24: Otrzymany kod weryfikacyjny
Wpisany kod weryfikacyjny w celu zresetowania hasła
Ilustracja 25: Wpisany kod weryfikacyjny

Krok 3.

Jeśli poprawnie podano kod weryfikacyjny, zobaczysz okno, w którym należy wpisać nowe hasło do konta admin (Ilustracja 26). System oceny haseł działa na zasadzie czteropoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła. Zalecamy użycie hasła składającego się od 8 do 16 znaków. Można użyć liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Zatwierdzamy przyciskiem OK. Jeśli proces przebiegł pomyślnie, zobaczymy stosowny komunikat (Ilustracja 27). Od tej pory możesz logować się do rejestratora nowym hasłem.

Wprowadzanie nowego hasła do rejestratora IPOX
Ilustracja 26: Wprowadzanie nowego hasła
Reset hasła przez interfejs przeglądarkowy rejestratora zakończono powodzeniem
Ilustracja 27: Reset hasła zakończono powodzeniem

Możliwe błędy

Jeżeli w opcji resetowania hasła za pomocą poczty e-mail otrzymujesz błąd „Brak informacji o adresie e-mail(Ilustracja 28), musisz użyć innej metody do zresetowania hasła, gdyż w czasie konfiguracji rejestratora adres e-mail nie został zdefiniowany.

Komunikat o braku informacji o adresie e-mail
Ilustracja 28: Błąd: „Brak informacji o adresie e-mail”

Jeżeli podczas resetowania hasła napotkano problem, zachęcamy do kontaktu - nasz zespół służy pomocą! Można to zrobić poprzez wysłanie wiadomości e-mail na reset@napad.pl. Ewentualnie można skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt. Znajdują się tam także numery do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z naszym wsparciem technicznym, który zrobi wszystko co w ich mocy by szybko rozwiązać napotkany problem.


Data publikacji: 2025-02-07
Zapisz się do newslettera
Nie rozsyłamy spamu!
Tylko interesujące nowości i promocje
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na podany adres e-mail o nowościach, promocjach i innych usługach oferowanych przez Alarm-Tech Systemy Zabezpieczeń z siedzibą w Krakowie ul Mogilska 104. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, klikając w odpowiedni link na końcu wiadomości e-mail lub w Panelu Klienta. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.