Jak zresetować hasło w urządzeniach sieciowych Dahua?
Resetowanie hasła w urządzeniach marki Dahua, takich jak kamery IP, kamery PTZ, switche czy wideodomofony IP, to konieczna czynność w sytuacji zapomnienia hasła. Proces ten z pozoru może wydawać się skomplikowany, ale poniższa instrukcja jak zresetować hasło w urządzeniach Dahua krok po kroku przeprowadza przez procedurę, dzięki czemu restart hasła staje się prosty i intuicyjny. Polecamy także zapoznać się z naszym konfiguratorem resetowania hasła.
Pobierz instrukcję w formie pliku PDF Konfigurator resetowania hasła
Od czego zacząć?
Reset hasła w kamerach IP, kamerach PTZ, switchach, oraz wideodomofonach IP marki Dahua przeprowadza się za pomocą aplikacji Dahua ConfigTool. Jeżeli nie posiadamy takowej aplikacji, konieczne będzie pobranie najnowszej wersji. Zalecamy zrobić to z oficjalnej strony producenta lub z portalu technicznego. Program występuje jedynie w wersji dla systemu Windows.
Dowiedz się więcej o ConfigTool
Uwaga! Reset hasła dla rejestratorów Dahua nie jest możliwy poprzez narzędzie Dahua ConfigTool. By zresetować hasło w rejestratorze prosimy zapoznać się z naszą instrukcją dostępną pod tym linkiem.
Reset hasła do konta admin za pomocą narzędzia ConfigTool
Krok 1.
By zresetować hasło do konta admin w urządzeniu marki Dahua, podłączamy się do sieci lokalnej, w której znajduje się urządzenie, a następnie instalujemy i uruchamiamy aplikację Dahua ConfigTool. Po jej otworzeniu powinniśmy zobaczyć listę urządzeń w naszej sieci. Z bocznego menu programu wybieramy zakładkę Password Reset. Następnie wybieramy urządzenie, w którym chcemy zresetować hasło i klikamy przycisk Batch Reset.
Istnieje możliwość zaznaczenia jednocześnie wielu urządzeń - wtedy zresetujemy hasło dla wszystkich z nich.
Krok 2.
Zobaczymy okno z komunikatem o zbieraniu danych o urządzeniu, takich jak: adres e-mail (jeśli został skonfigurowany), adres MAC czy numer seryjny. By kontynuować, należy kliknąć Agree. Możemy zaznaczyć opcję „Never notify”, aby komunikat nie pojawiał się w przyszłości.
Krok 2.1
Jeżeli adres e-mail nie został skonfigurowany, aplikacja zapyta, czy w związku z tym chcemy zresetować hasło za pomocą pliku XML. Klikamy OK, by przejść dalej.
Krok 3.
Teraz musimy eksportować plik XML zawierający informacje o urządzeniu Dahua, w którym chcemy zresetować hasło. Domyślna ścieżka zapisu eksportowanego pliku to C:/Program Files (x86)/ToolBox/App/ConfigTool/ExportFile.xml. Możemy ją zmienić poprzez kliknięcie BrowsePath - wówczas otworzymy okno do wyboru nowej lokalizacji. Gdy już mamy ustaloną ścieżkę zapisu, klikamy przycisk Next znajdujący się w prawym dolnym rogu okna.
Po zakończeniu procesu eksportu pojawi się komunikat informujący o liczbie urządzeń, które udało się wyeksportować. Kliknięcie przycisku OK spowoduje przejście do następnego kroku.
Uwaga! Po wyeksportowaniu pliku, urządzenia nie wolno resetować. Taka operacja spowoduje konieczność ponownego eksportu pliku XML.
Krok 4.
Wyeksportowany w ten sposób plik z domyślną nazwą ExportFile.xml należy wysłać do dystrybutora, u którego dane urządzenia zostało zakupione. W przypadku urządzeń sprzedawanych przez ALARM-TECH SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ / sklep NAPAD.PL, prosimy skorzystać z naszego konfiguratora dostępnego pod tym linkiem.
W odpowiedzi od serwisu otrzymamy plik o nazwie result.xml. Plik ten wskazujemy w następnym kroku. Należy pamiętać, że przesłany plik działa tylko 72 godziny.


Krok 5.
Otrzymany plik result.xml wgrywamy do programu Dahua ConfigTool. W tym celu za pomocą przycisku Open otwieramy eksplorator plików i wybieramy plik result.xml. Następnie klikamy Next by przejść dalej.
Jeżeli program z jakiegoś powodu został zamknięty, można wrócić do tego miejsca wybierając przycisk Import Result.xml, znajdujący się w zakładce „Password Reset”.
Krok 6.
W ostatnim kroku ustalamy nowe hasło do urządzenia Dahua. Hasło powinno mieć od 8 do 32 znaków i może składać się z: liter, cyfr oraz dwóch rodzajów znaków specjalnych. Niedozwolone są natomiast następujące znaki specjalne: pojedynczy cytat ( ‘ ), podwójny cytat ( „ ), dwukropek ( : ), średnik ( ; ), znak łączenia ( & ).
System oceny haseł działa na zasadzie trzypoziomowego paska, który wizualnie przedstawia siłę wprowadzonego hasła za pomocą progów: Weak, Medium, Strong, czyli kolejno: Słabe, Średnie, Mocne. Hasła o słabym poziomie („Weak”) nie zostaną zaakceptowane. Po wybraniu nowego hasła kończymy operację przyciskiem Finish.
Porada: aby stworzyć silne hasło, unikaj oczywistych fraz, takich jak imię czy data urodzenia, a zamiast tego stosuj kombinacje liter, cyfr i symboli, na przykład "M0jeH@sl0!". Pamiętaj, że silne hasło chroni Twoje dane przed nieautoryzowanym dostępem i minimalizuje ryzyko ataków hakerskich. Regularnie zmieniaj hasła i unikaj używania tego samego hasła w różnych serwisach. Posiadanie bezpiecznego hasła jest kluczowe dla bezpieczeństwa Twoich urządzeń podłączonych do sieci.
Jeśli ustalanie nowego hasła się powiodło, na liście urządzeń w kolumnie pomiędzy adresem IP urządzenia, a jego adresem MAC, zobaczymy zielony znak potwierdzenia (✓). Od tego momentu możemy zalogować się do konta admin wpisując nowe hasło.
Rozwiązywanie problemów
Jeżeli podczas resetowania hasła w urządzeniu Dahua napotkano jakiekolwiek błędy, zalecamy zapoznanie się z poniższymi wskazówkami i sugestiami:
-
Sprawdź połączenie sieciowe
Upewnij się, że komputer oraz resetowane urządzenie znajdują się w tej samej sieci lokalnej oraz w tej samej klasie adresowej.
-
Problemy z wykrywaniem urządzeń
Jeśli aplikacja Dahua ConfigTool nie odnajduje żadnego urządzenia, pomimo podłączonego komputera do sieci lokalnej, należy spróbować wyłączyć program antywirusowy lub inne zapory sieciowe na czas operacji restartowania hasła. Ponadto zalecamy wyłączyć karty sieciowe w komputerze, które nie są używane do połączenia z resetowanym urządzeniem.
-
Restartowanie urządzeń
Zalecamy ponowne uruchomienie urządzenia, jeżeli nie mamy pewności kiedy było ono ostatnio restartowane. Następnie ponownie uruchomić również aplikację ConfigTool. Dopiero po tych krokach można generować i wysyłać pliki do wsparcia.
-
Zasady dotyczące restartu
Należy pamiętać. by nie restartować urządzenia podczas rozpoczętego już procesu resetowania hasła. Każde ponowne uruchomienie wiąże się z koniecznością ponownego wygenerowania kodu / pliku.
-
Definiowanie hasła
Warto pamiętać, by do urządzeń, które konfigurujemy przez program Dahua ConfigTool, zdefiniować hasła w ustawieniach. Wejść do nich można klikając przycisk Search Setting znajdujący się na górze okna programu. W innym wypadku program zawsze poda informacje o nieprawidłowym haśle i nie będziemy mogli z jego poziomu przeprowadzić akcji np. zmiany adresu IP czy innych ustawień.
Jeżeli powyższe wskazówki nie pomogły rozwiązać problemu, zachęcamy do kontaktu - nasz zespół służy pomocą! Można to zrobić poprzez wysłanie wiadomości e-mail na reset@napad.pl. Ewentualnie można skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt. Znajdują się tam także numery do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z naszym wsparciem technicznym, który zrobi wszystko co w ich mocy by szybko rozwiązać napotkany problem.